Sluiten

Display Superstar Award 2022: Het beste van het beste

Verandering was het centrale thema van de Superstar Awards dit jaar. Zo veranderde ook het branche-evenement en werd het uitgebreid met de display-top. Op de beursvloer vertegenwoordigden de 58 genomineerde displays de gehele diversiteit van de POS-branche. 22 bedrijven presenteerden hun nieuwste oplossingen voor verkoopbevordering, communicatie en productpresentatie en toonden daarmee de innovatieve kracht van POS-marketing. 

De zeskoppige vakjury was onder de indruk van de uitstekende creativiteit en kwaliteit van de talrijke inzendingen. Het was dan ook geen gemakkelijke taak om uit alle goede prestaties het beste van het beste te selecteren. De POS-oplossingen werden geëvalueerd op basis van uitgebreide criteria. 33 winnaars konden zich verheugen op ten minste één exclusieve industrieprijs. Holbox won hierbij een bronzen award voor de Superbowl display van Mars.

superstarawards2022.jpg

Display Summit
Naast de tentoonstellingsruimte konden de vakbezoekers ook diverse lezingen bijwonen. Tijdens de lezingen spraken deskundigen over onderwerpen die voor de sector van belang zijn. Het eerste panel ging over het onderwerp "De magie van verandering". Keynote speaker Sven Schultze benadrukte hoe belangrijk verandermanagement is om in de toekomst succesvol te zijn. Het verband met de detailhandel werd voor het eerst gelegd door Mailin Schmelzer van het marktonderzoeksinstituut IFH Keulen, die liet zien hoe de kassazone verandert in het kielzog van de pandemie en de digitalisering. Katharina Winkelmann van Wanzl beschreef de gevolgen van deze verandering voor de winkelinrichting. In haar presentatie ging zij onder meer in op self-checkout en 24/7 winkels. Timm Becker van POS Tuning liet zien hoe de presentatie van goederen en het voorraadbeheer profiteren van digitale oplossingen. Dankzij de sensoren waarmee de goederenaanvoersystemen zijn uitgerust, kunnen de goederenstroom en de verkoop- en marketingmaatregelen in real time worden gevolgd en vervolgens geoptimaliseerd. In het tweede panel draaiden de bijdragen om duurzame verkoopbevordering. Productontwerper Lutz Gathmann onderzocht de vraag welke materialen hulpbronnen sparen - of dat alleen lijken te doen. Dr. Marcel Brinkmann en Marek Kozuch van Werbetechnik Art of Display presenteerden een praktijkvoorbeeld van het proefproject "Closed Cycle". Ze legden uit hoe ze post consumer recyclaten gebruiken voor de productie van Artdeco displays. Na beide panels ontmoetten de sprekers elkaar op het podium voor een discussie en vragenronde.

Feestelijk prijzengala
Op de avond van 8 november werden de display Superstar Awards uitgereikt in het Hilton Goldsaal in Mainz. In de nacht van de sterren juichten 128 gasten de stralende winnaars toe. Gila Abutalebi organiseerde het evenement en zorgde voor het beste entertainment. Bovendien werd er in een feestelijke sfeer met lekker eten van gedachten gewisseld met collega's en nieuwe contacten gelegd. Op het programma stond een keynote speech van piloot Andreas Lücker. Aan de hand van verschillende situaties uit zijn dagelijks beroepsleven beschreef hij hoe belangrijk het is om beslissingen te nemen op basis van feiten in plaats van je te laten afleiden door veronderstellingen.

Ruimte voor ideeën
POS-promoties zover het oog reikt: wie een eigen indruk wilde krijgen van de 58 tentoongestelde stukken kon een bezoek brengen aan de display-supertentoonstelling in de Rheingoldhalle in Mainz. Talrijke merkfabrikanten, vertegenwoordigers van de retail, agentschappen en ontwerpers maakten van de gelegenheid gebruik en lieten zich door de tentoongestelde stukken inspireren. De tentoonstelling omvatte een breed scala aan POS-concepten; van winkeldragende en zelfpresenterende displays tot verpakkingen en digital signage-oplossingen.

Bron: Display.de

Mis geen enkel nieuwtje! Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief
Wij helpen je graag verder
Velden met een * zijn verplicht