Met 54 genomineerde displays, 27 bedrijven en 51 merken kon het evenement net als in voorgaande jaren een grote selectie exposities presenteren, waarmee de innovatieve kracht van POS-marketing werd aangetoond. Gebleken is dat verkoopbevordering, communicatie en presentatie van goederen zich in vele facetten manifesteert. Het zijn de inzendingen die van de prijs een onvergetelijk evenement maken.
De vijfkoppige jury van deskundigen was onder de indruk van de geconcentreerde creativiteit en de kwaliteit van de talrijke inzendingen. Het was dan ook geen gemakkelijke taak om uit alle goede prestaties de beste van de besten te selecteren. De POS-oplossingen werden geëvalueerd op basis van uitgebreide criteria. Het resultaat: 36 winnaars mogen zich verheugen op een exclusieve vakprijs.
Feestelijk prijzengala
Op de avond van 27 oktober werden in het Hilton in Frankfurt am Main de display Superstar Awards uitgereikt. In de nacht van de sterren juichten 82 gasten de stralende winnaars toe. Gila Abutalebi was de gastvrouw van het evenement en zorgde voor het beste entertainment.
Bovendien werd de display Superstar Award uitgenodigd om in een feestelijke sfeer met lekker eten ideeën uit te wisselen met collega's en nieuwe contacten te leggen. Op het programma stond ook een keynote speech van Dr. Jens Wegmann, spreker en komiek. In zijn lezing ging Wegmann op amusante wijze in op de vraag hoe verkoopbevordering op het POS kan slagen. Eerst kondigde hij hiervoor een ingewikkelde methode aan. Na de technologie te hebben leren kennen en na een paar struikelingen, werd de lezing een komische act: Wegmann behandelde het onderwerp POS-marketing vanuit het perspectief van een cabaretier - inclusief een paar lachsalvo's.
Pop-up ruimte - ruimte voor ideeën
POS-promoties zover het oog reikt: wie zelf een indruk wilde krijgen van de 54 tentoongestelde stukken, kon op de luchthaven in The Squaire in Frankfurt am Main de tentoonstelling van de display-superster bezoeken. Talrijke merkfabrikanten, vertegenwoordigers uit de handel, maar ook agentschappen en ontwerpers maakten van de gelegenheid gebruik en lieten zich door de tentoongestelde stukken inspireren. De tentoonstelling omvatte een breed scala aan POS-concepten; van merchandise-dragers en zelfpresenterende displays tot verpakkingen en digital signage-oplossingen.
Bron: https://www.display.de/gewinner-superstar