Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren. Lees meer over cookies

Nee, ik wil deze cookies nietJa, ik geef toestemming

Kwaliteit of chauvinisme?

Emmanuelle Lemoine (Holbox France)

Ooit was er een soldaat in het Franse leger van Napoleon, die met enorme ijver de keizer diende. Zijn naam was Nicolas Chauvin, waarvan het woord chauvinisme is afgeleid. Meer dan welk volk in Europa zijn Fransen trots op hun land, de gewoonten en de producten die het land voortbrengt. Ondanks deze eigenaardigheid heeft Holbox, die al 3 jaar op de Franse POS-markt aanwezig is, naam gemaakt. De Fransen, hoewel prijsbewust, zoeken steeds meer naar de kwaliteit, design en innovaties die Holbox biedt.

emmanuelle intro
emmanuelle banner

Dat merkt Emmanuelle Lemoine, accountmanager van Holbox, dat domicilie houdt in Parijs. In dat kantoor begon Holbox met nul klanten. Nu werkt het bedrijf voor diverse grote merken, waaronder Inbev, Panzani en nog enkele andere indrukwekkende marktpartijen.

“De meeste aanbieders van displays in ons land zijn producenten van karton, die ook displays kunnen maken. Heel anders dan Holbox dat er in is gespecialiseerd. Dat kun je aan alles merken. Kennis van zaken, kennis van de markt, technische knowhow en adviseren bij het optimaliseren van hun in-store communicatie. Wanneer we onze klanten aanspreken, proberen we een maximum aan extra service te bieden en weten we hoe we concurrerend kunnen zijn met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Het is niet altijd alleen maar een kwestie van prijs, "zegt Lemoine.

Karton

Emmanuelle weet veel van karton en de toepassingen, zij het vanuit een ander metier. Haar vader ontwikkelde in de jaren ’70 een kartonnen archiefsystemen, de mogelijkheden van deze grondstof zijn er bij haar dan ook met de paplepel ingegoten. Naast de technische kennis heeft Emmanuelle sterke marketingvaardigheden, na een algemene opleiding in interculturele studies aan de Paris Diderot University, studeerde ze af met een MBA in Marketing en International Business van PSB - Paris Business School. Sindsdien begeleidt Emmanuelle Franse adverteerders bij hun promotionele activiteiten. Haar kennis van point-of-sale marketing en haar vermogen om Holbox-klanten te begeleiden en te adviseren is duidelijk.

Positie

Die markt bevindt zich voornamelijk rond Parijs, dat wil zeggen: zo rond de 150 á 200 kilometer van de Franse hoofdstad. Maar ook zuidelijker is de belangstelling voor Holbox-displays zeer groot. En die belangstelling neemt alleen maar toe.” We merkten het ook op de laatste MPV-show gewijd aan point-of-sale marketing. Mensen vinden het heel leuk om onze nieuwigheden en innovaties te ontdekken. Maar dat is niet alles ... Het ontwerp van onze displays wekt een zeker belang. Wij bieden innovatieve en originele ontwerpen van onze ontwerpers en dat maakt indruk. " Geleidelijk aan winnen de kwaliteit en het concurrentievermogen van Holbox-displays marktaandeel, ondanks de natuurlijke aantrekkingskracht van het Frans voor leveranciers die in de zeshoek produceren. Emmanuelle tot slot: “Wanneer we eenmaal het vertrouwen hebben gewonnen, krijgen we meer kansen en gaat het niet meer om de laatste cent. Onze positie wordt sterker.” Vandaar ook dat het team inmiddels is uitgebreid met een nieuwe geestverwant van Emmanuelle. De Franse markt is rijp voor Holbox. En Emmanuelle Lemoine zal alles doen wat nodig is om deze trend te bevestigen.